ŞHA-
Toplumsal bir sorun olarak gündeme gelen ve özellikle Sağlık Bakanlığından beklediği ilgiyi göremeyen SMA hastaları için yapılan çalışmalar sürüyor.
Valilik özel izinleriyle yapılan çalışmaların en anlamlısını Mamak Belediyesi yaparken, SMA hastası Mustafa Baran Karakiraz’ın tedavi kampanyasına destek amacıyla Mamak Belediyesi’nde dayanışma kermesi düzenlendi.
Daha önceki yapılan çalışmalarda istediğini alamadığını söyleyen ve İkinci valilik izinli kampanyada yüzde 60 seviyesine ulaşıldığını belirten aile, tedavi için kritik sürecin ve gerekli olan sürenin daraldığını ifade ederek herkese destek çağrısında bulundu.
Bu çağrıya duyarsız kalmayan, Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin’in desteği ile ve ev sahipliğinde Mamak Belediyesi’nde bünyesinde düzenlenen dayanışma kermesine ilgi yoğun oldu.
Mamak Belediyesi Başdanışmanı İsmail Gençkurt’un da sahiplendiği bu kermes, Baran’ın ailesine umut oldu. Yapılan etkinlikte toplanan para, SMA hastası Mustafa Baran Karakiraz’ın tedavisin de kullanılmak için ailesine verildi.
Ailenin verdiği bilgilere göre doktorlar, tedavinin gecikmesi halinde hastalığın ilerleyerek 2 yaş sonrasında kas kaybının artabileceğini belirtti. Gerekli tedavinin uygulanabilmesi için yaklaşık bir aylık sürenin kaldığı aktarıldı.
Aile ve gönüllüler, kampanyanın tamamlanabilmesi ve Mustafa Baran’ın tedavi sürecine zamanında ulaşabilmesi için vatandaşlara destek çağrısında bulundu.
Hakkında kampanya düzenlenen ve Çorum’da 18 Temmuz 2024 tarihinde dünyaya gelen Mustafa Baran Karakiraz’a, doğumundan 5 gün sonra yapılan topuk kanı testi sonucunda SMA (Spinal Musküler Atrofi) tanısı konuldu. Minik Baran, ilk tedavisini 25 günlükken belden uygulanan iğne ile almıştı.
SELDA ÇAKMAK / ANKARA


Bir yanıt yazın