
Keçiören Belediyesi ve Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçiliği iş birliğiyle, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş yıllarına ışık tutan tarihi bir sergiye imza atıldı. “Lansere’nin Gözünden Türkiye Cumhuriyeti’nin Doğuşu” isimli resim sergisi, Keçiören Belediyesi Estergon Türk Kültür Merkezi’nde düzenlenen resmi törenle sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Ünlü Rus ressam Yevgeni Lansere’nin gözünden 1922 yılı Ankara’sının resmedildiği eserler, katılımcıları Milli Mücadele’nin zorlu yıllarına doğru sanatsal bir yolculuğa çıkardı. İKİ ÜLKE ARASINDAKİ DOSTLUĞU PEKİŞTİREN ANLAMLI BULUŞMA Açılış töreninde konuşan Keçiören Belediye Başkan Yardımcısı Dr. Atila Zorlu, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecindeki yokluklara ve Tekâlif-i Milliye Emirleri’nin önemine dikkat çekti. Zorlu, “Aralıksız 50 yıl süren savaşlar sonrası devlet, büyük bir yoksullukla karşı karşıyaydı. Erkek nüfus, silah, para, cephane gibi temel ihtiyaçlar neredeyse yoktu. Halkın büyük fedakarlığı ile bu mücadele kazanıldı” diyerek serginin Türkiye ile Rusya arasındaki tarihi dostluk ilişkilerine de önemli bir katkı sunduğunu belirtti. “MİLLİ MÜCADELE’NİN ZORLUKLARINI VE DEVRİMLERİ YANSITIYOR” Ankara Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Necdet Aysal ise Ankara’nın Cumhuriyet tarihindeki merkezi rolünü vurguladı. Aysal, “Lansere tarafından 1922’de kaleme alınan bu değerli resimler arasında özellikle Ankara manzaraları ön plana çıkıyor. Anadolu’nun dört bir yanı işgal altındayken başlatılan mücadelenin sonunda kurulan Cumhuriyet ve sonrasındaki devrimler, bu sergide tarihi bir kesit olarak karşımıza çıkıyor.” şeklinde konuştu. Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçiliği Ataşesi Evgeni Bahrevski de serginin Türkiye tarihinin çok önemli bir dönemini yansıttığını belirterek, Keçiören Belediyesi’ne ve emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti. 1922 ANKARA’SININ SOSYO-POLİTİK ATMOSFERİNE SANATSAL BİR YOLCULUK Protokol konuşmalarının ve hediye takdimlerinin ardından açılış kurdelesi kesilen sergi, davetliler tarafından ilgiyle incelendi. Rus Ressam Yevgeni Lansere’nin 1922 yılında Ankara’ya gelerek bizzat şahit olduğu sosyo-politik yaşamı ve başkentin o dönemki mimari atmosferini yansıtan tablolar, büyük beğeni topladı. Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini ve o dönemin ruhunu tuvale taşıyan eserler, sanatseverlere unutulmaz bir tarihi yolculuk yapma fırsatı sundu.

Bir yanıt yazın