
CSO Ada Ankara Ziraat Bankası Ana Salonu’nda gerçekleşen bu özel konserde, enstrümanları enkaz altında kalan veya kırılan 45 öğrenci, acılarını notalara dökerek unutulmaz bir performans sergiledi. Hatay’dan yükselen umut notaları, CSO Ada Ankara’nın büyüleyici atmosferinde yankılandı. Selim Nevzat Şahin Anadolu Lisesi’nin 45 genç müzisyeni, yaşadıkları büyük felaketin ardından müziğe tutunarak Başkent sahnesine çıktı. Şef Ümit Tokgöz liderliğinde 3 yıldır aralıksız çalışan orkestra, zorlu prova süreçlerinin ardından profesyonel bir performans sergiledi. Müzik öğretmeni Ümit Tokgöz, deprem sonrası Hatay’daki durumu aktarırken öğrencilerin çoğunun enstrümanlarının kırıldığını ve müzik eğitimlerini bıraktığını ifade etti. Tokgöz, “Öğrencilerin bazılarının enstrümanları kırıktı, çalanların çoğu kurs almayı bırakmıştı. Bu öğrencileri ben tekrar bir araya getirdim ve onlara yeniden nota düzenlemeleri yaptım” diyerek, her okul çıkışı süren eğitim maratonunu aktardı. Konser repertuvarında film müziklerinden halk türkülerine kadar 15 eser yer aldı. Dinleyiciler Barış Manço ve Cem Karaca klasikleriyle hüzünlenirken, Arapça şarkılar ve Hatay yöresine ait özgün ezgilerle kentin kültürel mirasına tanıklık etti. Gecenin en duygusal anlarından biri, depremde kemanı kırılan Duru Göçmen’in solosu oldu. Şef Tokgöz, öğrencisinin küçük adımlarla başladığı bu yolda artık profesyonel bir müzisyen adayı haline geldiğini ve orkestranın ana solistliğini üstlendiğini belirtti. Bir diğer dikkat çeken isim ise hem piyano hem de elektro gitarda sergilediği yetenekle Ayberk Elmas oldu. Gençlerin bu başarısı, müziğin sadece bir sanat değil, aynı zamanda bir rehabilitasyon aracı olduğunu bir kez daha kanıtladı.

Bir yanıt yazın